In BLOG

W tym miesiącu postanowiliśmy wziąć pod lupę pozycjonowanie sklepów www, bo to w tych działaniach tkwi ich sukces. W dobie ogromnej konkurencji w sieci, jedynie Ci, którzy potrafią się wyróżnić i przekonać roboty Google do siebie, mogą się przebić. Dlatego daj sobie chwilę i zobacz, jak przygotować się do wzniesienia swojego sklepu na TOP 10. To pierwszy wpis z cyklu. A zaczniemy go od…..

Słowa, bo to ono ma moc

Dobrze przygotowany content ułatwi, a wręcz umożliwi Ci osiągnięcie wyników w tym zakresie. Dlatego zrób wszystko, żeby roboty Google pokochały Twoją stronę. Troszkę trzeba nad tym popracować, jednak warto to zrobić, jeśli naprawdę chcesz rezultatów.

Słowa kluczowe to klucz pozycjonowania sklepów www

Zastanawiasz się od czego zacząć? Niby wiesz, co oferujesz, znasz swój asortyment od podszewki. Jednak nie znaczy to, że jest to tożsame z tym, co w wyszukiwarce wpisują Twoi potencjalni klienci. Najlepiej użyć do tego jednego z dostępnych narzędzi np. Plannera Słów Kluczowych Google Adwords. Pozwoli Ci na określenie najpopularniejszych słów kluczowych. Uwierz, że wyniki mogą Cię czasem zaskoczy.

Narzędzie to ma trzy zalety: jest bezpłatne, wiarygodne i łatwo dostępne – nie musisz mieć osobnego konta, żeby z niego korzystać. Wystarczy adres email na domenie Google.

Zacznij od niego, aby następnie przemyśleć teksty, dzięki którym pozycjonowanie sklepów www będzie niemal robić się samo.

Pozycjonowanie sklepów www kontra architektura informacji

Zatem zakładamy, że masz już gotowe słowa kluczowe, zdjęcia produktów, teksty w głowie. Teraz czas na architekturę informacji. Oczywiście w głównej mierze to już zadanie dla programisty, który zajmie się Twoim sklepem, ale musi wiedzieć, jak rozłożone powinny być strony. Przyjmuje się, że dla pozycjonowania najlepsze jest 2-3 poziomowe zagłębienie

PRZYKŁAD:

STRONA GŁÓWNA – KATEGORIE – PRODUKTY

Pamiętaj, że płytką architekturę lubią nie tylko roboty Google, ale także sami internauci, którzy na jednej stronie spędzają coraz mniej czasu i ostatnią rzeczą,na którą są gotowi, to klikanie na niezliczone ilości podstron.

Kanibalizm podstron

O co w tym chodzi? Pojęcie to można wyjaśnić obrazowo, jako “zjadanie” jednej podstrony przez drugą, co utrudnia pozycjonowanie sklepów www w całości lub niektórych ich elementów.

Kiedy dochodzi do kanibalizmu? W momencie, gdy te same słowa kluczowe umieszczamy na kilku podstronach. Roboty Google przestają je rozpoznawać, a przez to topnieją nasze szanse na topowe pozycje w wyszukiwarkach.

Rozwiązanie: stosować inne słowa kluczowe. Najlepiej na stronie głównej używać ogólnych określeń, natomiast w poszczególnych kategoriach, czy też opisach produktów postawić na tzw. “long tail”.

Precyzja tzw. długiego ogona

Co to jest “long tail” (w tłumaczeniu: “długi ogon”)? To bardziej szczegółowe frazy kluczowe złożone z kilku wyrazów.

Przykładem ogólnego słowa kluczowego będzie np. bluza damska.

Gdy tymczasem “long tail” będzie np. bluza damska różowa z nadrukiem na plecach.

Może się wydawać, że fraza tak precyzyjnie określona, ograniczy pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Tymczasem roboty GOOGLE są obecnie bardzo precyzyjne i łatwiej “wychwytują” tego typu słowa kluczowe. Co więcej, bluza damska jako kluczowe do pozycjonowania sklepów www wybierane jest przez większość z nich. Tymczasem już szczegółowe frazy są znacznie mniej popularne, co po pozwala na przebicie się do pierwszej, magicznej dziesiątki tzw. TOP10 w wynikach.

Pozycjonowanie sklepów www przez opisy kategorii

Wielu właścicieli zastanawia się, czy dodawać opisy kategorii. Wydaje się to mijać z celem. Przecież Internauta doskonale wie, w którą ikonkę kliknął. Świadomie przeszedł do kategorii: bluzy damskie, opony używane, czy słodycze dla wegan.

Zgadza się.  Twój klient wie. Ale musisz też myśleć o robotach Google. A dla nich im więcej treści, tym lepiej, ponieważ możesz w nich zawrzeć więcej magicznych słów kluczowych.

Postaw na jakość, a nie na ilość

Pamiętaj jednak o ważnej rzeczy. Roboty Google nie są już tak proste, jak jeszcze kilka lat temu. Kiedyś nie liczyła się wartość tekstu, ważne było, aby był on nasycony słowami kluczowymi (im krótsze, tym lepiej). Na szczęście zmieniło się to już kilka lat temu. Obecnie pozycjonowanie sklepów www jest tym łatwiejsze, im ciekawsza i bardziej merytoryczna jest ich treść. Dlatego postaw na jakość contentu. Natomiast słowa kluczowe wytłuszczaj lub podkreślaj – roboty Google widzą je jako pierwsze i ważniejsze.

Przesycenie

Czy można przesadzić z ilością słów kluczowych? Zdecydowanie tak. Obecnie zbyt duże ich zagęszczenie w jednym miejscu spowoduje spadek zainteresowania robotów Google, które potraktują Cię jako spam (tak możemy ująć to najprościej). Przyjmuje się, że jedna strona powinna mieć kilka słów kluczowych użytych  maksymalnie kilkakrotnie. Stosuj także ich odmienione formy, to już nie wpływa na pozycjonowanie sklepów www.

Działaj

Co jeszcze możesz zrobić, aby wybić się w wyszukiwarkach? Działaj, działaj, działaj. One lubią aktywnych, dlatego rób wszystko, aby sklep żył. Jak to zrobić? Jednym ze sposobów jest oczywiście prowadzenie bloga, który znacząco wpływa na pozycjonowanie sklepów www. Możesz w nim nie tylko umieszczać słowa kluczowe, ale linkować do innych wpisów, odsyłać do poszczególnych produktów itp.

Jednak w zasięgu ręki masz nie tylko to narzędzie. Możesz sięgnąć po zakładkę Aktualności, czy Newsletter, a także pokusić się o e-booki, czy poradniki. Rób wszystko, co chcesz, aby pokazać, że jesteś zaangażowany i aktywny. Zyskasz przychylność nie tylko robotów Google, ale także klientów.  A na nich Ci zależy Ci najbardziej.

 

 

Zacznij pisać i wciśnij Enter aby wyszukać